WYSTAWA CZASOWA „RAZ, DWA, TRZY, RZEŹBA PATRZY”

lokalizacja: Muzeum Narodowe w Gdańsku, Zielona Brama, Gdańsk PL
kuratorka: Noemi Etush
produkcja: Gabriela Brdej
grafika: Michał Pecko
realizacja: Czapla Dekor
zdjęcia: Michał Szymończyk / Muzeum Narodowe w Gdańsku
rok: 2022

Multisensoryczny plac zabaw? W samym centrum miasta? Do tego w muzeum i w towarzystwie znakomitych nowoczesnych dzieł sztuki? W pierwszy dzień wakacji 2022 roku otworzyliśmy wyjątkową przestrzeń dedykowaną dzieciom, którą zaprojektowaliśmy w taki sposób, by przybliżyć najmłodszym najbardziej zmysłową dziedzinę sztuki – rzeźbę. Można było dotykać, lepić, wąchać, wsłuchiwać się – doświadczać materiałów rzeźbiarskich wszystkimi zmysłami.
Przestrzeń wystawy podzielona została na cztery moduły. Każdy stanowił opowieść o innym materiale rzeźbiarskim: drewnie, glinie, kamieniu i metalu. Obiekty-narzędzia obecne na ekspozycji pozwoliły dzieciom poczuć właściwości i warsztatowe funkcje poszczególnych surowców.
Dla każdego materiału zaprojektowana została przestrzeń sensorycznych doświadczeń, poznania narzędzi oraz warsztat, gdzie można było wykonać swoje małe dzieła sztuki. Dzieci mogły także podziwiać z bliska, bez barier i kloszy charakterystycznych dla muzeów, eksponaty muzealne ze zbiorów MNG.
Wystawa „(…) Rzeźba Patrzy” to różnorodna przestrzeń stworzona z myślą o dzieciach, uzupełniona ferią barw i patternów projektu Michała Pecko. Zależało nam na wykorzystaniu materiału, który nie tylko byłby najlepszym nośnikiem grafiki, ale także był naturalny i dający swobodę w budowie scenograficznych form. Przy użyciu kartonowych płyt warstwowych, wystawa przybrała kształt przenikających się bajkowych planów, które tworzą bardzo nieoczywiste tła dla rzeźbiarskich dzieł sztuki.

Share:
Facebook / Twitter / Pinterest

WYSTAWA ZEWNĘTRZNA W CZASIE FESTIWALU FILMOWEGO W GDYNI

WYSTAWA CZASOWA „RECYCLE – UPCYCLE. 30 LAT NCK”

AKADEMIA PANA TECHNIKA

NIEMAPA – GDYNIA

MIGRACJE / KREACJE 2. WEJŚCIE DO PORTU

STREFA MIASTA GDYNI I MUZEUM EMIGRACJI NA FESTIWALU OPEN’ER 2017